Skip to main content

Aby zareklamować swoją działalność w sposób jak najbardziej efektywny, musisz to robić z głową. Każda działalność jest nieco inna, zatem każda będzie wymagała odrobinę innego podejścia jeśli chodzi o marketing. Dobrze jest troszkę pomyśleć, zanim zaplanuje się jakąkolwiek akcje reklamową dla swojej firmy. Nie zawsze typowe gadżety biznesowe będą dobre akurat w naszym przypadku, z kolei dla innej firmy będą one idealne. Przykładowo, jeśli produkujesz i sprzedajesz artykuły dla niemowląt, wówczas dobrym gadżetem reklamowym mogą być drobne akcesoria dla mam z nadrukiem Twojego logo – na przykład śliniaczki, butelki na mleko, smoczki i tym podobne. Są to oczywiście gadżety spersonalizowane, więc ich projekt i wykonanie będą trochę kosztować, za to na pewno będą bardzo praktycznym upominkiem dla Twoich potencjalnych klientek, czyli młodych mam, które na pewno chętnie użyją takiego reklamowego gadżetu, a przy tym zainteresują się Twoją marką i będą odtąd uważały ją za godną zaufania.

Zdobycie zaufania klientów to w przypadku reklamy kluczowa sprawa. Ciężko mówić o jakimkolwiek zaufaniu, gdy klient dotąd nie skorzystać z naszych produktów ani usług – i właśnie dlatego trzeba w nim wypracować to zaufanie zawczasu! Osiąga się to prostymi metodami – inwestuje się w reklamę, w produkcję gadżetów reklamowych, a następnie określa target, czyli grupę osób, do których tę reklamę kierujemy, i tym osobom rozdaje się takie drobne upominki z różnych okazji. Okazją może być na przykład sponsorowanie jakiegoś lokalnego konkursu czy rozdanie swoich gadżetów w pobliskich przedszkolach – tam, gdzie jest najwięcej potencjalnych przyszłych klientów. Gdy już ci klienci będą mieli w rękach nasz gadżet, oswoją się z naszym logo, nazwą firmy i będą mieli poczucie, że tę firmę znają, choć nawet nigdy dotąd nie kupili jej produktu. Dzięki temu, gdy następnym razem znajdą na sklepowej półce produkt danej firmy, chętniej po niego sięgną w przeciwieństwie do innych produktów, z którymi dotąd nie miały nawet tak minimalnej styczności.

Bidony reklamowe to dość kosztowna reklama, ale w niektórych branżach bardzo opłacalna. Dotyczy to szczególnie branż sportowych czy tych z dziedziny dbania o zdrowie. Bidony są powszechnie używanymi naczyniami plastikowymi na wodę lub napoje izotoniczne, noszonymi przy sobie podczas intensywnych treningów, czy też po prostu na co dzień – do pracy lub na spacer. Jeśli taki bidon jest wysokiej jakości, odpowiednio wykonany, a do tego estetyczny, a widniejące na nim logo firmy kojarzonej z branżą sportową jest wyraziste, ale nie narzucające się, to na pewno taki bidon odniesie swój skutek. W tym przypadku również liczy się to, żeby osoba, która otrzymała taki gadżet reklamowy po prostu zżyła się z naszą marką, nawet jeszcze zanim wypróbuje jakikolwiek produkt danej firmy. Trzeba przyznać, że możliwości agencji reklamowych i drukarni w tym zakresie są bardzo szerokie i warto się zastanowić, co naszemu klientowi będzie się z nami kojarzyło, nadrukować na tym swoje logo – i rozdawać!

Leave a Reply